Финансовото обезщетение е само началото
Когато един служител бъде освободен от работа, първата мисъл на мнозина работодатели е „колко трябва да платим?“. Но за служителите този момент е не просто финансов, а личен и професионален срив. Данните от ново проучване на Adecco България показват, че 43% от анкетираните българи поставят помощта в намирането на нова работа наравно с финансовото обезщетение (44%) като най-важен елемент на подкрепа при освобождаване от длъжност.
Само 14% някога са получавали кариерна помощ
Въпреки тези нагласи, едва 14% от анкетираните някога са получавали предложение за кариерно консултиране от своя работодател. Това разминаване между очаквания и реалност повдига сериозни въпроси – не само за социалната отговорност на компаниите, но и за дългосрочната им репутация на пазара на труда.
Работодателската репутация – повече от заплатата
Резултатите са красноречиви: 92% от участниците в проучването споделят, че репутацията на компанията влияе върху решението им дали да кандидатстват за дадена позиция. А цели две трети заявяват, че не биха работили за работодател с лоша репутация – дори при по-висока заплата.
„Кариерната консултация не е привилегия – тя е знак за уважение“, казва д-р Мария Янева, мениджър на LHH за България. По думите ѝ компаниите, които не само осигуряват компенсации, но и реална помощ за следващата професионална стъпка, изграждат посланици – хора, които с готовност биха се върнали или препоръчали бившия си работодател.
Очаквания и реалност при търсенето на нова работа
Проучването показва, че 1/5 от служителите смятат, че могат веднага да си намерят нова работа. За над половината обаче (55%) този период е 2–3 месеца, а за 27% – до 6 месеца. Именно в тези месеци кариерният консултант се превръща в ключов партньор за ориентация, увереност и преход.
Призив: време е за култура на подкрепа
Освобождаването от работа не трябва да означава прекъсване на отношенията с човека. Компаниите, които подхождат с емпатия, осигуряват кариерно консултиране и подкрепа, не просто печелят добър имидж – те създават мрежа от бивши служители, готови да ги защитават и препоръчват. В свят, в който стойността, доверието и човешкото отношение са все по-ценени, именно този подход прави разликата между добър и велик работодател.
Присъединете се към нашия Телеграм
Общините нямат нужда от скъпи приложения! Waze вече показва къде зеят дупки


