Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ да създаде и поддържа регистър на индивидуалните електрически превозни средства и техните собственици – това предлагат народни представители, съобщи „БТА“.
Проектът цели прецизиране на вече приетите текстове, според които общинските съвети трябва да определят с наредба правилата за регистрация на електрическите тротинетки. Вместо различни местни режими, законопроектът предлага Министерският съвет да приеме единна подзаконова наредба и да бъде изградена обща автоматизирана система за регистрация, достъпна за всички общини. Така се очаква гражданите да бъдат улеснени при управление на електрически тротинетки в повече от една община, а контролните органи – при прилагане на своите задължения.
Предлага се Министерският съвет да приеме наредбата до три месеца след влизането на измененията в сила, а собствениците на индивидуални електрически превозни средства да ги регистрират до 1 юли 2026 г.
Законопроектът включва и възможност за монтаж на устройства за контрол на правилата за движение и видеонаблюдение върху светофарите. В момента липсата на изрично разрешение води до различни тълкувания от администрациите – някои приемат, че подобни средства могат да се поставят като част от системите за регулиране на трафика, докато други смятат, че това не е допустимо. Затова се предлага в закона да се въведе точна формулировка, която да уточни, че такива устройства са позволени.
Промените следват приетото през юли изискване водачите на електрически тротинетки да имат валидна застраховка „Гражданска отговорност“, а превозните средства да подлежат на регистрация. Тогава беше решено, че редът за регистрацията ще се определя от общинските съвети.
Присъединете се към нашия Телеграм
Първи санкции за спекула с цените по време на прехода към еврото


