
НК „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) предприе мащабна превантивна мярка за повишаване на безопасността на железопътната мрежа по време на летните горещини. Над 700 км жп линии бяха обработени с боя и вар, което понижава температурата на релсите с между 2°C и 4°C. Ефектът от тази процедура е значителен – намалява риска от деформации и осигурява стабилност на релсовия път при екстремни температури.
Обработката обхваща главните и приемно-отправните коловози в ключови гари, сред които София Север, Захарна фабрика, Бургас, Варна, Русе, Горна Оряховица, Димитровград, Карнобат и Свиленград.
54 градуса на релсите в най-големите жеги
В най-горещите летни дни, когато температурата на релсите надвиши 54°C, традиционно се въвеждат ограничения на скоростта на влаковете по определени отсечки. Това се налага, тъй като високите температури могат да доведат до измятане на релсите и прекъсване на движението. Новата мярка цели да ограничи тези рискове и да поддържа нормалния график на влаковете.
НКЖИ извършва и почасови измервания на температурата на релсите на всеки 40–50 км по цялата железопътна мрежа. Ако е необходимо, се въвежда допълнително намаляване на скоростта. Експертите от компанията напомнят, че температурата на релсите обикновено е с около 20°C по-висока от тази на въздуха.
При изграждането на нови участъци НКЖИ вече залага на материали с повишена устойчивост и проектиране, съобразено с климатичните особености и релефа на трасето. Това е част от дългосрочната стратегия за адаптация към изменението на климата и осигуряване на надеждна и безопасна железопътна инфраструктура.
Видео от обработката на релсите: youtu.be/LU1w0G6BYFc
Присъединете се към нашия Телеграм
Шумен инвестира в по-добри условия за възрастни и хора с увреждания



