Заради засиления търговски оборот все повече онлайн магазини предупреждават клиентите си за възможни забавяния в доставките. Това заяви Габриела Руменова от „Ние, потребителите“ в ефира на „БНТ“, като призова за повече яснота и от страна на куриерските фирми.
Предупреждения още при поръчката
По думите на Руменова, при проверка в електронните магазини вече се виждат съобщения, които информират клиентите, че обичайните срокове за доставка може да не бъдат спазени. Според нея подобна практика е полезна, тъй като дава възможност хората да планират по-добре.
Тя добави, че и куриерските фирми трябва активно да уведомяват клиентите си, за да няма изненади при получаването на пратките.
Претоварени офиси и съвет към клиентите
Габриела Руменова посъветва потребителите да взимат поръчките си възможно най-скоро, тъй като офисите на куриерските компании са претрупани с пратки.
В същото време тя подчерта, че и куриерските фирми могат да помогнат, като организират по-дълго работно време и по-добра логистика в натоварените периоди.
Наложеният платеж – защита за клиента
На фона на дискусиите за отпадане на наложения платеж като метод на плащане, Руменова изрази мнение, че именно той е най-големият гарант за потребителя в България.
„Напоследък се говори за идеята да отпадне наложеният платеж, но за мен той остава най-сигурният вариант за клиента“, посочи тя.
Коректност и от двете страни
Според Габриела Руменова коректността трябва да бъде двустранна – както от страна на търговците, така и от страна на купувачите. Само при яснота, навременна комуникация и взаимно уважение онлайн пазаруването може да остане удобно и сигурно за всички.
Присъединете се към нашия Телеграм
Как товарната железопътна индустрия в САЩ стана по-замърсяваща от въглищните електроцентрали?

