Системата на целодневно обучение от смесен тип, прилагана в 119. СУ „Акад. Михаил Арнаудов“ в София, вече шеста учебна година, привлича нарастващ интерес от родители и образователни специалисти. Това съобщи в социалните мрежи Диян Стаматов – директор на училището и председател на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета.
Как работи моделът
Обучението започва в 08:20 ч. и приключва в 17:30 ч., като учебният ден е структуриран така, че редува интензивни и по-леки дейности: учебни часове, игри, спорт, отдих и занимания по интереси. Важно предимство е възможността учениците да изпълняват всички домашни работи в училище, под наблюдението на учители, което намалява напрежението у децата и семействата.
В рамките на целодневната организация работят двама равнопоставени преподаватели, които си партнират в преподаването и грижата за учениците. Това осигурява индивидуално внимание към всяко дете и създава плавен преход от детската градина към училищната среда.
По-добри резултати на националните външни оценявания
Според Стаматов, данните от националното външно оценяване (НВО) ясно показват, че децата, обучавани по този модел, постигат по-високи резултати. Успехът се дължи на спокойната среда, постоянната педагогическа подкрепа и възможността за развитие извън задължителната учебна програма – в изкуства, наука и спорт.
Целодневният модел намалява семейните конфликти около домашните работи и оставя вечерите за пълноценно общуване.
„Така се изграждат не просто добри ученици, а уверени личности с устойчиво отношение към ученето, общуването и света“, подчертава Стаматов.
„Целодневното обучение е инвестиция в бъдещето – не само на нашите деца, но и на цялото общество“, завършва той и призовава родителите и колегите си да споделят добрия пример от 119. СУ.
Присъединете се към нашия Телеграм
Слави Трифонов се извинява на младите лекари и обещава реформа


