
В навечерието на Международния ден за елиминиране на насилието срещу жени беше открита националната кампания „Докато смъртта ни раздели“, част от регионална инициатива в седем държави от Югоизточна Европа.
В събитието участва и националният координатор по линия „Домашно насилие“ в МВР – главен инспектор Зорница Шуманова, която подчерта нуждата от устойчиви политики и по-добра защита на жертвите.
Черната сватбена рокля – символ на обречената любов
Тазгодишната кампания се откроява със силен визуален символ – млада жена в черна сватбена рокля. Идеята е да се обърне представата за традиционния символ на любов и единство, който тук се превръща в предупреждение за тъмната съдба на жените, станали жертви на насилие.
Кампанията цели да покаже, че мълчанието може да бъде фатално, а борбата срещу фемицида трябва да обедини обществото, институциите и семействата.
Регионална инициатива в седем държави
Пърформансът и посланията на „Докато смъртта ни раздели“ са част от обща регионална кампания, която се провежда едновременно в България, Сърбия, Черна гора, Северна Македония, Албания, Хърватия и Босна и Херцеговина.
Организатор е Алиансът за защита от насилие, основано на пола, който цели да постави темата за фемицида в центъра на общественото внимание и политическите решения.
МВР: „Необходими са повече кризисни центрове“
Главен инспектор Зорница Шуманова приветства инициативата и подчерта доброто взаимодействие между МВР и неправителствените организации, работещи в сферата на превенцията.
„Необходими са повече кризисни центрове в страната и те трябва да бъдат равномерно разпределени, за да достигат до всяка пострадала жена“, заяви тя.
Национална програма „Насилието е безсилие“
Шуманова представи и действията на МВР за превенция и защита на жертвите на домашно насилие, включително Националната програма „Насилието е безсилие“, стартирала в началото на новата учебна година.
Програмата е утвърдена от министрите на вътрешните работи Даниел Митов и образованието Красимир Вълчев, и има за цел да обучава деца и младежи как да разпознават насилието и да търсят помощ навреме.
Кампанията „Докато смъртта ни раздели“ обединява институции, експерти и граждани около идеята, че фемицидът не е частен проблем, а обществен провал.
Посланието е ясно – любовта не трябва да убива, а да защитава.
Присъединете се към нашия Телеграм
Таксите в детските градини удрят работещите родители, смятат от ВМРО





