Има голям проблем с математиката и природните науки у нас – това коментира просветният министър Красимир Вълчев в ефира пред „NOVA“. По думите му има концепция за изменения на програмите и плановете в учебните заведения, както и за забрана на ползване на мобилни телефони. Той уточни:
„Имаме предостатъчно изследвания и доказателства, че технологиите влияят негативно на децата. Те ще останат за строго образователни цели. Но иначе консумират много голяма част от времето, пречат на развитието на ключови умения – двигателни, комуникативни, когнитивни, особено в ранна детска възраст.“
Мобилните телефони пречат и на концентрацията, посочи министърът, добавяйки, че според последното изследване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие /ОИСР/ има световен спад на резултатите по математика и една от причините е, че днешното поколение не може да се концентрира поради продължителното взаимодействие с екрани – развива се така нареченото „когнитивно нетърпение“.
Министър Вълчев смята, че за да бъдат по-функционално интелигентни и адаптивни в ерата на променящите се професии, учениците трябва да имат повече знания и умения, придобивани от традиционните дисциплини. Променя се парадигмата на просветната система, като се връща към по-широката основа, за сметка на по-тясната специализация, допълни той.
В учебните програми има 2 вида знания – базови, без които не може и те задължително трябва да се придобият, заяви министърът и подчерта, че българските ученици се справяли добре с тях. Според него учебните програми са прекалено амбициозни и не остава време за затвърждаване на знанията.
За още новини вижте ТУК
Присъединете се към нашия Телеграм
Магнитна буря удари Земята след двойно слънчево изригване – какво да очакваме до петък




