Министър Гвоздейков: Лисицата, като не можела да стигне гроздето викала, че е кисело

0
126
Георги Гвоздейков
Георги Гвоздейков. Снимка: Скрийншот от видео

„Лисицата, като не можела да стигне гроздето викала, че е кисело, гласи една българска поговорка.“

Така транспортният министър Георги Гвоздейков коментира във Facebook твърдения за новия медицински хеликоптер, изказани вчера в парламента. И обясни:

„Някои хора си мислят, че най-съвременният италиански хеликоптер е като стария „Москвич“ и упорито искат да ни върнат в миналото. Купиш го нов „Москвич“-а и я бензинът няма да ти стигне за 100 км, защото пробката на резервоара не е завита и изтекъл. Фарове няма за през нощта, че бушонът е изгорял на късите и все такива соц неудачи, които днес се опитваха да пресъздават.

Сега фактите, с които да опровергая лъжите:

1. На 31 януари в 17:29 българско време хеликоптерът излетя от Пескара (Италия) и прелетя до Дубровник с разстояние 370 км, като кацна в 18:50. Което означава следното:

  • изминал е 370 км за 1:21 часа и горивото не е свършило. Имал е гориво за още близо 300 км полет.
  • един час от времето на полета е било в тъмната час на деня от 17:50 ч. до кацането му в Дубровник в 18:50 ч. От това е видно, че хеликоптерът е летял и по тъмно.

2. Хеликоптерът може да каца на различни от площадките в болниците места, защото това му е работата. Регулациите гласят следното:

  • AMC1 SPA.HEMS. 125(c)(4) Изисквания за ефективност на HEMS операции. Критерии за избор на място за операции HEMS: За да избере работна площадка от въздуха, пилотът или операторът трябва да дефинира: Минимални размери, които да бъдат два пъти по-големи от ротора (винта на хеликоптера) и най-малко четири пъти дължината на хеликоптера, което се оценява от екипажа от въздуха.

3. Към днешна дата има 5 сертифицирани болнични хеликоптерни летища. Три в София и по едно във Варна и Панагюрище. Одобрени и в процес на сертифициране са Русе, Пловдив, Велико Търново, Плевен, Сливен, Стара Загора, Габрово.

4. Пет от пилотите имат професионален летателен опит между 8000 и 9800 летателни часа. Възрастовата граница, до която могат да извършват полети е 65 години.

5. Сертификатът за Авиационен оператор предстои да бъде издаден, като едно от условията за издаване е да притежава регистриран хеликоптер, което вече е факт.

И последно, но не по важност! България Хели Мед Сървиз съвсем скоро ще стартира специализиран подбор за обучение на млади пилоти на хеликоптер за HEMS, които желаят да работят тази атрактивна професия.“

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук