
След нощните порои Бургас осъмна с гледки, които повече напомнят на Венеция, отколкото на модерен европейски град. Подземната улица от „Княз Борис“ до „Гурко“, за която прогнозната стойност беше 2,09 млн. лв. без ДДС, отново се превърна в огромен воден басейн. Платното остана неизползваемо, а мястото се превърна в символ на това как милиони могат да се превърнат в наводнена куха инвестиция.

Още по-фрапираща е ситуацията на ул. „Одрин“. За реконструкция на участък от нея е подписан договор за 8 467 070,63 лв.. Именно там след дъжда автомобили буквално бяха потопени под водата, превръщайки пътната артерия в канал, в който колите приличат на изоставени лодки. Иронията е, че още при пускането на „Одрин“ мнозина изразиха съмнения – проблемният участък е бил видимо под необходимото ниво и се прогнозираше, че ще се превърне в капан при първите по-сериозни валежи. Днес тези опасения са се превърнали в реалност.
Гражданите реагираха с ирония и гняв – социалните мрежи се напълниха с колажи на подводници, лодки и саркастични коментари за „новите плавателни маршрути“ на Бургас. Хуморът е горчив, защото зад него стои усещането за предателство – вместо сигурност и удобство, хората получиха риск, щети и чувство, че парите им са потънали заедно с улиците.
Въпросът е прост и болезнен: как е възможно при проекти за милиони левове инфраструктурата на втория по големина град на Черноморието да се оказва безсилна пред един по-силен дъжд? Докога обещанията за „европейски облик“ ще завършват с гледки, които повече подхождат на карикатура, отколкото на реалност?
Бургазлии не искат нито канали, нито „водни атракциони“. Те искат нормални улици, които да издържат на изпитанията на времето и климата. И най-вече – искат отчетност и отговорност за похарчените милиони.
Присъединете се към нашия Телеграм
Евакуацията в Елените продължава: бедстващи споделят кадри от домовете си в Свети Влас






