
Вместо разбираема информация – шрифт като за лупа. В сигнал до институциите Мая Манолова предупреждава: хората са объркани от начина, по който някои търговски вериги показват цените в лева и евро.
Къде е проблемът?
„В една от веригите имената на валутата са записани толкова микроскопично, че не е ясно каква е цената на един продукт.“, коментира Манолова.
- Нарушава се принципът на четливост – шрифтът е умишлено минимален;
- Подменя се доверието – клиентът не знае коя стойност е валидна;
- Изгражда се пасивна заблуда – не директна измама, но етична подмяна.
Да, законово магазините не са длъжни до 8 август да изписват двете валути. Но ако го правят, са длъжни да го правят ясно, разбираемо и по лесночетим начин. Тук не става дума за закон, а за гарантиране на базови потребителски права.
Възниква въпросът – къде са …
- Комисията за защита на потребителите?
- Министерството на икономиката?
- Българският институт по метрология, който следи визуализацията на търговски етикети?
От сигнала на Манолова става ясно, че до нея стигат „десетки сигнали ежедневно“. Това означава, че заблудата не е единичен случай, а системен подход. Едно е ясно – когато хората не вярват на цената в магазина, губи не само клиентът, губи самата идея за пазарна справедливост.
Призив към институциите
Не чакайте 8 август. Яснотата на цените не е въпрос на дата, а на доверие. Публичен регистър на веригите, които прилагат нечетлива визуализация, би бил логично начало. Доверие не се печели с микроскопичен шрифт.
Присъединете се към нашия Телеграм
Промени в работата на служителите на МВР след полицейския ескорт на „Lamborghini“




