Микрошрифт за максипечалба? Объркват ли ни с цените в евро?

Изправисе.БГ с десетки сигнали срещу вериги с нечетливи етикети

0
55
Хранителен магазин, потребителска кошница, инфлация
Хранителен магазин, потребителска кошница. Снимка: Искра.бг

Вместо разбираема информация – шрифт като за лупа. В сигнал до институциите Мая Манолова предупреждава: хората са объркани от начина, по който някои търговски вериги показват цените в лева и евро.

Къде е проблемът?

„В една от веригите имената на валутата са записани толкова микроскопично, че не е ясно каква е цената на един продукт.“, коментира Манолова.

  • Нарушава се принципът на четливост – шрифтът е умишлено минимален;
  • Подменя се доверието – клиентът не знае коя стойност е валидна;
  • Изгражда се пасивна заблуда – не директна измама, но етична подмяна.

Да, законово магазините не са длъжни до 8 август да изписват двете валути. Но ако го правят, са длъжни да го правят ясно, разбираемо и по лесночетим начин. Тук не става дума за закон, а за гарантиране на базови потребителски права.

Възниква въпросът – къде са …

От сигнала на Манолова става ясно, че до нея стигат „десетки сигнали ежедневно“. Това означава, че заблудата не е единичен случай, а системен подход. Едно е ясно – когато хората не вярват на цената в магазина, губи не само клиентът, губи самата идея за пазарна справедливост.

Призив към институциите

Не чакайте 8 август. Яснотата на цените не е въпрос на дата, а на доверие. Публичен регистър на веригите, които прилагат нечетлива визуализация, би бил логично начало. Доверие не се печели с микроскопичен шрифт.

Присъединете се към нашия Телеграм

Промени в работата на служителите на МВР след полицейския ескорт на „Lamborghini“

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук