Новата мания в бар индустрията не е по-големият, а по-малкият размер, пише „The Spirit Business“. Мини коктейлите – компактни, прецизни и изненадващо мощни на вкус – набират популярност както сред клиентите, така и сред барманите по света.
Тайлър Зилински, автор на „Малки коктейли: изкуството на миниатюрната миксология“, обяснява
„Малките коктейли винаги са били на път да станат популярни поради тенденцията към нискоалкохолни и безалкохолни напитки.“
Той подчертава, че те предлагат пълноценен вкус с по-малко алкохол – нещо търсено от все повече потребители.
В Обединеното кралство, където 90% от възрастните регулират приема си на алкохол, малките порции предоставят възможност за по-съзнателно и умерено пиене. Крис Танър от лондонския бар „Чав“ коментира:
„Гостите могат да проучат цялото меню, без риск от прекаляване.“
Мартинито е един от коктейлите, който особено се възползва от мини формата – „Топлото мартини е лошо мартини“, пише Алис Ласкелс. Барове като Tayer + Elementary и Sips Esencia залагат на охладени до съвършенство мини версии, като сервират дори на две части за запазване на идеалната температура.
Мини коктейлите също така позволяват по-смели вкусове.
„Можете да бъдете по-смели със съставките“, категоричен е Зилински. Това прави форматът идеален за богати и луксозни напитки, включително такива с крем, кафе или редки съставки.
Разбира се, предизвикателства съществуват – от нуждата от специални чаши до по-ниски маржове заради разклащането с лед. Но тенденцията се разраства. Япония отдавна е прегърнала мини чашите, а лондонският бар Kwānt вече предлага омакасе дегустации от пет мини коктейла, комбинирани с хапки.
Малките коктейли – доказателство, че по-малкото може да е повече, заключва статията на изданието.
Присъединете се към нашия Телеграм