След повече от четири десетилетия експлоатация, пистата на Летище Бургас ще бъде затворена за цялостна рехабилитация, съобщиха от концесионера „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД.
Ремонтните дейности ще обхванат около 1000 кв. м от пистата и рехабилитация на приблизително 4250 кв. м асфалт по пътеката за рулиране. Очаква се работата да приключи навреме, така че летището да бъде готово за целогодишен трафик през 2026 г.
Шестмесечно затваряне през зимата
Концесионерът потвърди, че Летище Бургас ще бъде временно затворено за шест месеца – в периода ноември 2025 г. – април 2026 г., когато ще се извършват основните ремонтни дейности.
„Рехабилитацията ще бъде основата за поемането на очакваните обеми на трафика през следващите две десетилетия“, посочват от „Фрапорт Туин Стар“.
Пистата на летището е построена през 1962 г. и модернизирана през 1980 г. Заради възрастта и техническото ѝ състояние е необходим пълен ремонт, който да гарантира безопасната експлоатация и устойчивост на инфраструктурата.
50 милиона евро инвестиция
Общата стойност на проекта надхвърля 50 милиона евро. Средствата ще бъдат насочени към:
- възстановяване на настилката,
- обновяване на околните площи и дренажната система,
- монтаж на нова осветителна система,
- както и допълнителни подобрения на перонните площи.
Проектът се реализира от специалисти с международен опит от Групата „Фрапорт“, в партньорство с външни експертни компании, и е съгласуван с Министерството на транспорта и съобщенията и Община Бургас.
Част от дългосрочния план за модернизация
Рехабилитацията е част от Генералния план 2022–2026 г., който предвижда поетапно обновяване на летищната инфраструктура. От „Фрапорт Туин Стар“ припомнят, че от началото на концесията през 2006 г. в Летище Бургас са инвестирани над 110 милиона евро в различни проекти.
През изминалото лято завърши и новата зона „Gate Garden“ – модерно пространство с търговски площи и зони за отдих, реализирано в партньорство с търговските оператори на летището.
Присъединете се към нашия Телеграм
Ще станат ли храните в България най-скъпи в ЕС след продажбата на „Лукойл“?



