Рядко Labubu беше продаденo в края на месец юли за рекордните 10 500 долара в eBay, което го прави най-скъпото продадено „сладко чудовище“ до момента. Сиво-кафеникавата кукла е била повлияна от модата на Vans – включвала е маратонки, проектирани от популярната скейтърска марка, суитшърт Vans и синьо-оранжева шапка с надпис „Чудовищата“ – поредицата от герои от Labubu, към които принадлежи. Това малко скейтърско чудовище първоначално се появило през 2023 г. като една от изключително популярните кутии на Pop Mart, като колаборация между марката обувки и Labubu, пише „New York Post“.
Първоначалната му цена на дребно е била 85 долара, което означава, че стойността му при препродажба е била 125 пъти по-висока. Labubu се превърна в търсена стока на пазарите за препродажба, а експертите коментираха пред Forbes, че могат да правят легитимни инвестиции, водени от модела на ограничено предлагане на Pop Mart.
„Уникалният им външен вид и обща привлекателност ще ги направят силен колекционерски предмет на пазара за години напред“, прогнозира Лори Вердераме, оценител на колекционерски предмети със собствено предаване по History Channel.
Алекс Фунг, директор по поп културата в Goldin Auctions, каза, че според него първите кукли Labubu са тези, които най-добре ще запазят стойността си.
Pop Mart обикновено продава Labubu за от 20 до 40 долара в „слепи кутии“ – което означава, че купувачите не знаят кой ще получат, докато не го отворят. Но именно така наречените „тайни“ Labubu-та – лимитираните издания, при които шансът да се получи такъв в сляпа кутия е малък – 1 на 72 или дори 1 на 144 – се продават за хиляди в сайтове за препродажба.
Друг пример е розовото „секретно“ издание на куклата „Хвани ме, ако ме харесваш“, пуснато в ограничен брой в началото на 2024 г., което наскоро беше продадено за 2000 долара в eBay.
Labubu се разпродават мигновено по време на седмичните си разпродажби — с лично зареждане в магазините им в 10:00 ч. в петък и онлайн в 21:00 ч. в четвъртък. Фенове са се редили на опашка преди зазоряване, описвайки деня на пускането на пазара като „Игрите на глада в Labubu“ във Великобритания, като понякога Labubu е изтеглен от магазините заради хаос и сбивания.
Зъбати същества са проектирани за първи път преди десетилетие от хонконгския художник Касинг Лунг, който каза, че са вдъхновени от скандинавската митология и свръхестествения фолклор. През 2019 г. той лицензира своите дизайни на китайската компания Pop Mart, която ги превърна в колекционерски плюшени играчки. Според Forbes, 38-годишният изпълнителен директор на компанията, Уанг Нинг, е видял как състоянието му скочи от 2 милиарда долара миналата година до 22 милиарда долара на фона на манията.
Присъединете се към нашия Телеграм




