Labubu превзема света! Фенове все още се стичат за куклите с девет зъба

Среща с пухкавите чудовища от Pop Mart се превърна в социален ритуал за хиляди колекционери

0
62
Labubu
Labubu. Снимка: Искра.бг

Надуваеми къщички с форма на Labubu. Напитки на тема Labubu. Възможност да се срещнете и поздравите с Labubu в реален размер. Това беше сцената на скорошна среща в търговски център на открито в Южна Калифорния, където десетки хора се събраха, за да имат възможността да се докопат до една от изключително популярните пухкави кукли, пише „The Guardian“.

Сергии на търговци, подготвени със стоки на тема Labubu, се наредиха на паркинга на търговския център Stonewood в Дауни, град в югоизточен Лос Анджелис. Деца подскачаха на белия батут с розови и сини ленти, където позираха с изрезки на кафяво Labubu, осигурявайки цветни акценти за перфектната възможност за снимки. Деца и възрастни се разхождаха с торбички с Labubu и други колекционерски фигурки, продавани от Pop Mart, китайския търговец на играчки. Десетки се тълпяха около палатката на търговец на дребно, който разиграваше „слепи торбички“, съдържащи мистериозна смесица от различни версии и стилове на Labubu.

Откакто се появиха на пазара през 2019 г., играчките Labubu се превърнаха в глобален феномен. Популярността им се подхранва от публикации в социалните медии за разопаковане на редки колекции на живо. Пускането на пазара на нови издания се разпродава в Pop Mart за минути, което доведе до рязко увеличение на печалбите на компанията през последната година. Знаменитости като Риана, Ема Робъртс и Лиса само подхранваха лудостта, като закачаха куклите на чантите си, брандирайки ги като новите „луксозни“ аксесоари и карайки феновете да правят всичко необходимо, за да се сдобият с такава.

Запалените колекционери казват, че придобиването на кукли се е превърнало почти в „социална валута“, според един от участниците в срещата, като тенденцията не показва признаци на забавяне, дори с покачването на цените, а имитациите на куклите се превръщат във все по-голям проблем.

„Ако знаеш за това, значи си вътре, а ако не, значи си извън него. Това определено е социална валута“, казва Стивън Лимонес.

Лимонес дойде на срещата с дългогодишния си приятел Джошуа Форнс, за да допълнят колекцията си от фигурки от Pop Mart. Лимонес каза, че страстта му към колекционирането започнала, когато Форнс подарил на съпруга му Labubu за Коледа.

„Помислих си: „О, това е сладко.“ И тогава видях [британския стилист ] Хари Ламбърт [да носи] Labubu на следващия ден от Коледа. Така че на следващия ден след Коледа си помислих: „Сега ми харесва“.“

Labubu е плод на въображението на Касинг Лунг, който е вдъхновен от скандинавските приказки, след като се мести в Холандия от Хонконг на седемгодишна възраст. Едва през 2019 г. Лунг си партнира с Pop Mart, за да вдъхне живот на уникалните създания.

Всяка кукла Labubu е представена в различни колекции и се продава в „слепи кутии“, които разкриват съдържанието си само когато са отворени, което допълнително увеличава тръпката за колекционерите. Всяка колекция обикновено включва шест цветови варианта и една „тайна кукла“. Шансът да се изтегли всяка опция в комплект е 1/6, като Pop Mart гарантира, че няма да има повторения в рамките на закупения комплект.

Малките, чудовищни същества имат заострени уши, подобни на тези на елфите, но с „дяволски“ назъбени зъби. Девет на брой, за да бъдем точни. Всеки друг брой и може да имате „Lafufu“ в ръцете си.

„Това е сладко нещо, но има един нюанс, който не всеки харесва“, казва Лимонес.

Нарастващата популярност на Labubu в крайна сметка доведе до покачване на цената – реалност, която не се хареса на много лоялни фенове. Доскоро Labubus се продаваше за $21,99. Преди месец Pop Mart увеличи тази цена до $27,99, без официално да направи съобщение, което накара клиентите да изразят разочарованието си във форуми като Reddit.

Някои заподозряха, че тарифите на Доналд Тръмп върху Китай може да са причината, но компанията отрече това в изявление, публикувано в TikTok live, и заяви, че причината за увеличението на цената е „базирана на цялостната оперативна стратегия на нашата марка, за да гарантираме, че ще продължим да доставяме нашите висококачествени продукти за вас в бъдеще“.

И все пак, сдобиването с Labubu няма да стане по-лесно скоро. Pop Mart премахна някои пускания на Labubu от основния си уебсайт, като ги направи достъпни само чрез приложението Pop Mart, за да намали ботовете и да обезкуражи препродавачите. Потребителите обаче съобщиха за срив на приложението по време на процеса на плащане.

Pop Mart също така постави на пауза продажбата на продукти в магазините поради сигнали за конфликти между клиентите заради куклите. Джошуа Форнс беше сред онези, които изразиха недоволство от това как Pop Mart е променил начина, по който пуска нови кукли, променяйки формата си от планирани пускания в приложението и уебсайта на Pop Mart към произволни часове за пускане.

„Сега е просто невероятно трудно“, казва той. „Вече дори не можеш да ходиш до магазините и да чакаш на опашка, защото става твърде натоварено, защото хората са луди, опитвайки се да ги купят.“

Pop Mart не отговори на искането на „Guardian“ за коментар преди публикуването.

Препродавачите също се борят с увеличението на цените от доставчиците на едро, които купуват от чужбина. Въпреки покачващите се цени и промените в процеса на пускане на пазара, отдадени купувачи и продавачи на събитието коментираха, че манията по Labubu все още не отшумява. Дали тенденцията ще повтори история, подобна на тази с Beanie Babies преди тях, предстои да видим. Стив отбелязва: „Labubu е тук. Тук е засега. Кой знае дали ще остане. Наслаждавайте му се.“

Присъединете се към нашия Телеграм

България, Гърция и Турция стартират съвместна инициатива за културен туризъм

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук