Кюстендил влиза в националната туристическа реклама: празникът „Панагия – Въздигане на хляба“ събра официални гости и донесе нови планове за развитие

Регионът отчита устойчив ръст в туризма – над 27 000 туристически регистрации за първите седем месеца на 2025 г.

0
44
Кюстендил
Кюстендил. Снимка: Wikimedia Commons

Кюстендил, прочут с минералните си извори и богата история, ще заеме по-осезаемо място в националната туристическа реклама на България. Това стана ясно на 15 август 2025 г., когато градът отбеляза 18-ото издание на празника „Панагия – Въздигане на хляба“, вече официален духовен празник по решение на Общинския съвет, съвпадащ с Успение Богородично.

Тържествата започнаха с официална среща в сградата на общината, където министърът на туризма Мирослав Боршош, кметът инж. Огнян Атанасов, областният управител инж. Методи Чимев и представители на местната власт обсъдиха бъдещето на региона като туристическа дестинация. Сред акцентите бяха разширяване на легловата база, разработване на маршрути за различни видове туризъм и промотиране на уникалните местни ресурси.

„Кюстендил е не само град с вековни традиции, но и притегателно място за спорт, култура, балнео- и климатолечение. Имаме нужда от по-голяма леглова база, за да посрещнем интереса на туристите“, заяви кметът Атанасов.

Министър Боршош потвърди, че регионът отчита устойчив ръст в туризма – над 27 000 туристически регистрации за първите седем месеца на 2025 г., което е с 9% повече спрямо миналата година. Най-многобройни са посетителите от България, Северна Македония, Италия, Сърбия, Германия и Израел.

След срещата официалните гости участваха в Патриаршеската света литургия, отслужена от Българския патриарх Даниил в храм „Успение Богородично“, и в празничната програма с изложба на обредни хлябове, работилници за месене и артистични изпълнения. Министър Боршош заяви: 

„Това е празник, в който се преплитат вярата, традицията и почитта към майката – закрилница и хранителка. Кюстендил е благословена земя, която пази българския дух и привлича все повече туристи.“

Включването на Кюстендил в националната туристическа реклама е стъпка, която цели да превърне региона в още по-популярен избор за културен уикенд и поклоннически туризъм.

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук