
След години на безплатно паркиране за електрическите автомобили, се обсъждат промени, които могат да променят правилата за зелена мобилност в столицата. Едно от предложенията е на Карлос Контрера от ВМРО, което цели да ограничи злоупотребите и да освободи места в централните зони.
Според данни на МВР, в София са регистрирани около 1 200 000 превозни средства, от които едва 12 700 са електрически – около 1% от всички автомобили. Въпреки ниския дял, безплатното паркиране за тези коли създава проблеми в централните зони на града.
„Проблемът с организацията на паркирането в зоните е, че в момента електрическите автомобили паркират абсолютно безплатно и без ограничения във времето. Това създава проблем в определени подзони. Когато няма заплащане и няма ограничения във времето, част от ползвателите на тези електрически превозни средства на практика злоупотребяват“, заяви пред „NOVA“ Карлос Контрера.
Той предлага въвеждане на годишен винетен стикер за електрически автомобили, който да влезе в сила от 1 януари 2027 г. Идеята е да се запази стимулът за използване на екологичен транспорт, но да се избегне блокирането на цели улици от дългосрочно паркирани автомобили.
Темата за служебния абонамент също е на дневен ред. Според Контрера това е „една от Ахилесовите пети на общината“. Той посочи, че при ограничаване на абонаментите институциите вероятно ще поискат създаване на „зони за сигурност“.
„Затова стъпките би трябвало да бъдат следните: аз съм готов още следващата седмица да предложа текст, който ясно да разписва как се създава зона за сигурност – със заповед на кмета на Столична община и с одобрена организация на движението“, добави Контрера.
Присъединете се към нашия Телеграм
Най-тежката суша от 35 години за България: Производители са пред фалити


