Министерството на вътрешните работи /МВР/ и Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ са за закриване в този си вид!
С тази категорична позиция излиза зам.-председателят на ВМРО и зам.- председател на Комисията по транспорт в Столичния общински съвет Карлос Контрера. Поводът за острата му реакция са поредицата т. нар. „пътни инциденти“, при които за кратко време загинаха много хора, голяма част от тях и деца. А най-последната ужасяваща катастрофа, отнела живота на малката Сияна, като че ли беше пределната точка, която отключи заспалия гняв на обществото.
За проблемите по пътищата в страната и в София Контрера е говорил, писал и правил много предложения за подобряване на условията, които за съжаление в голямата си част са оставали само на хартия. А причината според него:
„Държавата на безхаберието е уникална! Имаш близо 500 млн. лв. пари за пътна безопасност и не ги ползваш за тази цел, а да си решаваш фискалните проблеми на централния бюджет.
Инцидентно си купуваш леки коли с тези пари. В същото време има километри мантинели за подмяна, има десетки, ако не и стотици, участъци, където има нужда от поставяне на камери за скорост, има десетки места, където трябва да се проектират и изградят пасарелки, надлези, подлези, светофарни уредби, уширения или стеснения на платната за движение и прочие мерки… За тях обаче ред все не идва и пари все нямало, гневи се зам.-председателят на ВМРО и пояснява:
Знаете ли, че съществува такова нещо като Фонд за безопасност на движението. Там постъпват парите от платените глоби за скорост по реда на Закона за движение по пътищата. На практика от там трябва да се финансират мероприятията по мерките за пътна безопасност. Сиреч, с парите постъпващи от глоби, трябва да се обезопасяват опасни участъци от пътната мрежа.
Но това ли се случва в действителност е друг въпрос, който ние от ВМРО също поставяме от години.
В България между теорията, законовите постановки и реалността, обаче, има разлики. Лично аз не съм чул за последната една година с пари от Фонда за безопасност на движението да е обезопасен който и да е опасен път. Във фонда към края на м. октомври 2024 г. имаше натрупани 465 млн. лв. от глоби. Парите си седят там като буфер в бюджета и се ползват от Министерство на финансите за разплащане на други разходи, които не са свързани с предмета на фонда, разкрива още информация Контрера и допълва скандални факти:
Последната крупна мярка, финансирана от Фонда за безопасност на движението беше покупка на автомобили! Някъде в периода 2023-2024 г. с пари от фонда бяха доставени леки автомобили за около 30 млн. лв. Къде са тези автомобили и за какво точно се ползват – енигма!“
За още новини вижте ТУК
Присъединете се към нашия Телеграм
БОЕЦ с ново видео от Евротолийкс: „Искам да напишеш, че никога не ти е предлагал!“


