Китайското приложение за бърза мода Shein/Шейн/ се завърна в Индия пет години след като беше забранено от Делхи, като част от сделка с индийската компания „Reliance Retail“.
Официален представител на „Reliance Retail„, който пожела да остане анонимен, заяви пред „BBC“, че компанията е сключила дългосрочен лицензен договор с компанията майка, за да продава продукти, произведени и доставени в Индия чрез платформата. Групата все още не е направила официално съобщение.
Завръщането на „Shein“ на индийския пазар идва със строги условия, включително съхранение на всички данни в страната, заяви индийският министър на търговията Пиюш Гоял през декември.
През 2020 г. Индия забрани „Shein“ и десетки други китайски приложения, включително „TikTok“.
Това беше обявено като мярка в отговор на опасенията за сигурността на данните и последва рязко нарастване на напрежението с Китай след сблъсъци между армиите на двете страни в спорен граничен район в Хималаите.
Приложението беше пуснато отново в Индия в петък вечерта и досега е било изтеглено от над 10 000 души. Предлага модни облекла на цени, започващи от 199 рупии (2,30 долара; 1,90 паунда;4.36 лева.).
Понастоящем „Shein“ доставя продукти само в Делхи, Мумбай и Бенгалуру, но скоро ще разшири услугите си в цяла Индия, според известие в приложението.
През последното десетилетие „Shein“ се превърна от малко известна марка сред по-възрастните потребители в един от най-големите търговци на бърза мода в света. Днес компанията изпраща продукти до клиенти в 150 страни.
Преди забраната „Shein“ беше изключително популярен в Индия, тъй като предлагаше разнообразие от модерни дизайни на достъпни цени. Първоначално забраната остави празнина на индийския пазар, която по-късно беше запълнена от много местни компании.
Експерти твърдят, че чрез „Shein India“, „Reliance Retail“ – собственост на индийския милиардер Мукеш Амбани/Mukesh Ambani/ – диверсифицира стратегията си, като излиза извън традиционния си модел на продажба на международни марки чрез своя флагмански онлайн търговец „Ajio„.
Завръщането на „Shein“ идва със строги условия, които дават на Reliance Retail пълен контрол върху операциите и данните, докато „Shein“ ще бъде само технологичен партньор, заяви Гоял пред индийския парламент през декември.
Всички клиентски и приложни данни ще бъдат съхранявани в Индия, а „Shein“ няма да има никакви права за достъп, каза той.
Гоял също така уточни, че в Индия е било забранено самото приложение, а не „продажбата на продукти с марката „Shein“.
„Shein“ ще използва Индия като „източник на доставки за глобалните си операции“ и ще помага на „Reliance Retail“ в „изграждането на мрежата“ и обучението на индийски производители на облекло, като част от усилията за насърчаване на износа на текстил и облекло от Индия, заяви представител на „Reliance Retail“.
За още новини вижте ТУК
Присъединете се към нашия Телеграм
Ключова магистрала прекъсната, тъй като наводненията в Австралия се влошават




