Икономист: Борисов „реши“ проблема на София! Ето какво следва обаче сега!

0
43
Протестът
Протестът. Снимка: КНСБ, Facebook

Борисов “реши” проблема на София – неговата ръка Теменужка ще отпусне субсидия на СОС. И докато тази новина зарадва препатилите софиянци – тя реално задълбочава проблемите на много нива.

Това написа в свой коментар в социалната мрежа Facebook икономистът и анализатор Евгений Кънев. Той посочи детайлно и какви точно са проблемите, които се пораждат от края на стачката в градския транспорт чрез държавната субсидия от 15 милиона лева за сектора към бюджета на Столичната община: 

„Проблем 1: Награждават се виновните за стачката
Това е номенклатурата на ГЕРБ, БСП и другите калинки от последните 20 години, заседнали в бордовете на транспортните фирми – които организираха своите синдикални кадри. Странно е, че законът позволява на партийни лица да се явяват и като синдикални лидери – това просто е явен конфликт на интереси, скрит за данъкоплатците.

Знайно е, че наред с шофьорите – вероятно заслужаващи по-високи заплати – пари ще получат партийни назначения, някои които даже не ходят на работа. От време Оно, държавните и общински фирми са хранилка на партийни кадри и развъдник на “синдикализъм” за партийни цели.

Именно липсата на воля, умения и желание за управлението на тези фирми на пазарен принцип е голямата причина за уж недостатъчното финансиране. Тук даже не обсъждам изтичането на средства към свързани фирми – към кръга на този, който “пуска” субсидията.

Проблем 2: Удря се репутацията на кмета
След като видяха, че си вкараха автогол с възмущението на софиянци, актът на Спасителя със субсидията цели не само да Го възвеличае. Пропускайки “дребния” факт, че все пак става дума за София, а не за дълбоката провинция, Борисов се опита да унижи кмета Терзиев, който по думите на неговия премиер “не знаел как да разговаря”. И да излезе, че след 6 дни на твърда позиция на кмета на ясна принципна основа, все пак на стачниците ще се дадат пари на изцяло безпринципна основа – по борисовски.

И да укрепи мита за “неможача”. Който е римейк на хаоса на Промяната, която разрушила неговата “стабилност”.

Проблем 3: Удряйки кмета – целта бе да се даде мощен сигнал, че изборите нямат значение

А така – да се подрежат крилете на партиите зад кмета и въобще на демократичните сили.

Нещо като претворение на Сталинското: “няма значение кой как гласува, има значение кой брои”.

И вижте мащабната организация да не се изпусне София – не за друго – втория най-голям бюджет в държавата:

(1) Съюз между ГЕРБ и БСП – захвърляйки притчата за ББ – спасителя от комунистите
(2) Участие на министри и ДАНС за блокиране на машинния вот на първи тур, така че с измама да се спечели икономическото мнозинство в СОС
(3) Блокиране на кмета от икономическото мнозинство да се изкара “неможач” – дори снощи го чух от един бивш “демократ”.
(4) Грижовна политика на правителството на ГЕРБ и БСП – вече на национално ниво коалиция – да наградят силовите структури с 50%, а за други 5% или нищо. Което дава повод за стачки. Даже, ако някой сметне – исканията са за три години ръст с…50%.

А когато се появят исканията и стачките : няма пари! А към кмета на София – “абе има пари по сметките, оптимизирайте разходите”.

Което значи – няма да допуснем да си изпълниш програмата, защото ще те провалим!

(5) Но успешна стачка има само със силови методи – които са овладяни от нашите силовики чрез синдикатите. Дали ще са миньори, блокиращи магистрали; зърнари, блокиращи входа на София; полицаи – отказващи ред в София; или транспортни работници – блокиращи трафика. Уви – лекари и сестри; академичните хора; медиите – нямат силови средства и мизеруват. Защото не стават за политически натиск.
(6) Социалните искания са винаги срещу ППДБ:
Горните стачки бяха срещу Денков; сега срещу Терзиев. Нещо повече – през 2022 г имаше пак транспортна стачка, но тя не беше под прозорците на Фандъкова, нито пред СОС. А пред правителството на ППДБ.

Чест прави на Кмета Терзиев, който като самотен вълнолом се изправи срещу рекетьорската вълна. Но така рискува същия сценарий през есента.

За гражданите трябва да е ясно:

(1) Финансовите решения се вземат от СОС с мнозинство на ГЕРБ
(2) Бордовете на общинските фирми се назначават от това мнозинство – спомнете си драмата с Метрополитена, където човекът – експертиза бе сменен с човек- подпис. За едни стотици милиони.
(3) Тези бордове трябва да представят планове за реформи, съкращаване на администрацията; оптимизиране на разходите; инвестиции и едва тогава да се финансират нуждите – вместо както винаги пари на калпак.
(4) Остава големият въпрос –
Кому са нужни общински фирми, вместо да се концесионира градския транспорт на частния сектор и само контролира от СОС.

Ако отговорността за стачката бе ясна на софиянци от ден първи – ефектът срещу ГЕРБ щеше да е още по-масивен, бърз и предупредителен.

Затова – макар сега Кметът и ППДБ да изглеждат победители в сблъсъка – нужен е постоянен, красноречив и убедителен разказ за избирателите – какво, как и защо се случва в София и България и политиките, които те водят в защита на гражданите.
За да умират компроматно-корупционните схеми още в зародиш.“

Присъединете се към нашия Телеграм

„Калинки“ в транспорта? Божанов настоява за реформи след изкуствената криза

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук