
Гръцкият полуостров Халкидики, доскоро символ на лятната ваканция за хиляди българи и европейци, регистрира осезаем спад от 10% в броя на туристите в сравнение със същия период на миналата година. В някои райони загубата достига дори 15–20%, показват актуални данни от местните туристически камари.
Цени нагоре, разходи надолу
Основните причини за отлива на туристи са повишените цени и липсата на модерна инфраструктура, като в някои места все още се борят с безводие и намален дебит на водопреносната система. Въпреки подобрение в община Касандра, отделни зони все още изпитват сериозни затруднения, призна местният кмет.
„Last minute“ и по-ниски разходи на турист
Хотелиерите се надяват август да спаси сезона, но в по-голямата си част те разчитат на резервации в последния момент. Туристите, които все пак избират Халкидики, харчат по-малко: според проучване, 55% от собствениците на бизнеси отчитат спад на разходите на глава от населението, докато само 7% отбелязват увеличение.
Експертите посочват като причина свиването на покупателната способност – както сред гърците, така и сред чужденците, включително традиционно силни пазари като България, Германия и Сърбия.
Храна – да, шопинг – не
Готовите храни и бързото хранене бележат ръст в оборота на супермаркетите, докато ресторанти и търговски магазини съобщават за значителен спад. Поведението на туристите се променя – фокусът е върху икономия и бързи, по-евтини решения.
Какво предстои?
Въпреки трудностите, надеждите са насочени към традиционно силния августовски трафик. Но тенденцията е ясна: Гърция вече не е непоклатим фаворит в летните предпочитания на туристите, особено в сегменти, чувствителни към цените и обслужването.
Присъединете се към нашия Телеграм
САЩ ускоряват космическата надпревара: НАСА планира ядрен реактор на Луната до 2030 г.



