Вицепрезидентът и главен икономист на КНСБ Любослав Костов разказа във Facebook как една на пръв поглед обикновена покупка на шоколад Milka Milkinis показва големите разлики в ценовата политика на магазините.
Три магазина в София – три различни цени
В голяма търговска верига цената е 4,79 лв. В квартално магазинче същият шоколад струва 4,40 лв. – с 9% по-малко. В друг малък магазин цената пада до 3,80 лв., или с 23% по-евтино спрямо голямата верига.
Как се формира надценката
Собственичката на малкия магазин обяснила, че при цена 3,80 лв. работи с 30% надценка, което означава доставна цена около 2,66 лв. При сравнение с голямата верига, която продава на 4,79 лв., надценката излиза около 80% – въпреки че веригата вероятно получава продукта още по-евтино заради покупките на едро.
Разликите в рамките на 300 метра
Трите магазина се намират в радиус от 300 метра, но продават една и съща стока с почти лев разлика в цената.
„Това показва колко различни могат да бъдат ценовите стратегии – от умерени надценки и доверие към клиентите до агресивна политика на печалба“, коментира Костов.
Присъединете се към нашия Телеграм
Доц. Иво Инджов: Борисов се изживява като премиер, Желязков изглежда като преводач


