Провеждане на теста
Националното онлайн изследване по математика за шестокласници се проведе в над 1600 училища. Учениците решаваха 11 задачи с избираем отговор и 2 с кратък свободен отговор за 40 минути.
Тестът бе организиран в две сесии – от 12:00 и от 13:30 ч., за да не се натоварват училищата с двусменен режим. Изследването протече нормално, без сериозни технически проблеми.
Обхват и участие
В проучването се включиха около 48 000 шестокласници – близо 90% от всички в страната. Поради лоши метеорологични условия 21 училища не успяха да участват, но ще имат възможност да проведат изследването на училищно ниво.
Достъпът до платформата се осъществяваше чрез уникален QR код за всяко устройство, потвърден от учител-наблюдател.
Цел и значение
Според МОН изследването е ключово, защото се провежда малко след прехода от начален към прогимназиален етап, когато учениците срещат нови учители и среда. Целта е да се установи как тези фактори влияят на постиженията и какви мерки са нужни за повишаване на математическата грамотност.
Резултатите ще бъдат инструмент за подкрепа – ще покажат къде са нужни допълнителни ресурси или промени в програмите. При желание на ученика и преценка на учителя, оценката от изследването може да бъде вписана като текуща.
Какво следва
След проверката училищата ще получат достъп до резултатите, както и обобщени данни и справки за анализ и предприемане на конкретни стъпки за подобрение.
Присъединете се към нашия Телеграм
Министър Иван Иванов разпореди проверки след щетите от обилните валежи

