Авариите по водопреносната мрежа в страната продължават да се увеличават, а загубите на вода не показват трайно намаление. Това са едни от основните изводи в новия Доклад на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) за състоянието на ВиК сектора през изминалата година, предава „БНР“.
Сравнението с 2023 г. показва, че проблемите с остарялата инфраструктура остават ключов фактор за неефективността на системата.
Влошено обслужване и забавени отговори на жалби
Докладът подчертава влошаване на сроковете за отговор на писмени жалби от страна на потребителите – показател, който традиционно е сред най-чувствителните за обществото.
Освен това, налягането на водата в голяма част от населените места продължава да е под препоръчителните стандарти, въпреки частични подобрения в някои региони.
Положителни тенденции: по-добро качество и повече инвестиции
Сред положителните резултати в сектора КЕВР отчита подобрение в качеството на питейната вода, което все по-често покрива изискванията на европейските стандарти. Налице е и по-високо покритие на населението с ВиК услуги, както и ръст на инвестициите в рехабилитация на водопроводната мрежа.
Регулаторът отчита също по-добра събираемост на вземанията и повишена ефективност на персонала, което говори за постепенно професионализиране на операторите в сектора.
Докладът на КЕВР очертава двойната реалност на ВиК сектора – видимо подобрение по някои показатели, но без решаване на основния проблем: високите загуби на вода и честите аварии. Според регулатора, именно модернизацията на инфраструктурата и управлението на водните ресурси ще определят дали напредъкът може да стане устойчив.
Присъединете се към нашия Телеграм
Млада жена в черна сватбена рокля – разбрахте ли какво означава?





