Когато думата „ремонт“ се свърже с магистрала, първата реакция на обществото е тревога – задръствания, закъснения, нерви. Но в основата стои друго: безопасността. Сега, когато Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ и туристическият бизнес търсят общ език, въпросът е – може ли балансът между икономиката и сигурността да бъде постигнат?
Председателят на УС на АПИ, инж. Йордан Вълчев, обяви, че есента носи нови ремонти по трите ключови магистрали – „Тракия“, „Хемус“ и „Струма“. Решението е взето в синхрон с хотелския и ресторантьорския сектор, който настоява да бъде предупреждаван навреме. Така поне се опитва да се намали шокът от внезапни ограничения, които парализират туризма.
АМ „Тракия“ – след празниците, преди зимата
Веднага след Деня на независимостта (22 септември) ще започне ремонт на участъци в Софийска, Пазарджишка и Сливенска област. Сценарият е познат: движение само в едното платно, трафикът – двупосочен в другото. Споменът от юнските ремонти още е свеж – неудобство, но в крайна сметка завършени в срок. Сега отново времето е враг – есента е кратка, зимата чука на вратата.
АМ „Хемус“ – критичният участък към Яна
Там проблемът е различен. Изходът от София към Яна отдавна е символ на компрометиран асфалт. След геодезическите заснемания през лятото, идва и времето за реални действия. Ограничения ще има – отново еднопосочно движение, с възможност част от трафика да бъде пренасочен през Долни Богров. Стратегията е ясна – започва се по-рано, за да има шанс ремонтът да завърши преди първия сняг.
АМ „Струма“ – най-лекият сценарий
Там ремонтите се очаква да са по-безболезнени – алтернативата по път I-1/Е79 е в добро състояние и ще поеме основния поток. Тук въпросът е не толкова в хаоса, колкото в превенцията – ремонти, които не търпят отлагане.
Балансът – на косъм
В центъра на напрежението е обществото – граждани и бизнес, които искат свободно движение, и институциите, които трябва да осигурят безопасност. Туристическият сектор вече похвали диалога с държавата. Но доверието се гради върху точност и предвидимост. Ако ремонтите закъснеят или продължат по-дълго, ударът ще е двоен – по джоба на бизнеса и по търпението на гражданите.
Така есента ще бъде тест – дали държавата може да докаже, че планът за ремонти е добре подреден и че сигурността на пътя може да върви ръка за ръка с правото на хората да пътуват спокойно. Защото зад всяка отсечка асфалт стоят не само машини, а и съдби – туристи, семейства, работници. И тук грешка не бива да има.
Присъединете се към нашия Телеграм
Марихуана е открита в кръвта на Никола Бургазлиев, прегазил хора с АТВ в „Слънчев бряг“!



