Цвета Кирилова предлага да се създаде верига магазини „Родно“, в която да се продават български стоки

0
3017
Цвета Кирилова
Цвета Кирилова, Снимка: Личен архив, Facebook

Създателката на родолюбивата организация „Азбукари“ Цвета Кирилова предложи да бъдат създадени верига магазини „Родно“, в които да се продават само български стоки. Идеята е те да бъдат отворени от държавата чрез публично-частно партньорство. Такива магазини според Кирилова трябва да има в цялата страна с призив „Изберете българското“. Идеята се е родила в началото на кризата с разпространението на COVID-19 у нас, обясни тя пред Искра.бг. Кирилова сподели вижданията си на своята страница в социалната мрежа Facebook. Ето защо:

„Идеята има голям потенциал да бъде развита по начина, по който си представям и затова направих опит да получа мнението на обществото. Както се очакваше, предложението срещна одобрението на хората. Имаше и някои не толкова оптимистични коментари, защото данъкоплатците срещат пречки в комуникацията си с държавните институции и това пречи чисто икономически на развитието на успешните проекти. Считам, че това е добра идея и може да се усъвършенства – да се създаде дружество, в което държавата ни да има дялово участие и да работи за развитие и защита на родното производството. Смисълът тук е не верига от магазини със 100% държавна собственост, а иницииране на публично – частно партньорство, като държавата ще бъде акционер. Ползите ще са големи, както за производителите, така и за насърчаване на потреблението на българско производство. Освен това административните пречки, които обикновено спъват развитието на бизнеса на местно ниво, лесно ще бъдат преодоляни. Намерението може да привлече български инвеститори в лицето на малки и средни предприемачи от бранша като стъпка за подобряване на отрасъла.“, обясни тя пред Искра.бг.

Кирилова даде за пример Западния свят, където почти няма стратегически сектор, в който да не участва самата държава. Според нея една такава търговска мрежа ще бъде не само национално богатство заради възможностите, които ще се предоставят на потребителите, но ще бъде свързана и с националната сигурност. Така държавата може да има подкрепяща роля, защото ще се подкрепи родното производство.

Кирилова подчерта, че в момента много трудно производителите намират реализация на продукцията си. Освен това те минават през посредници, което покачва цените. А в една такава верига магазини те ще могат да имат директен достъп до клиентите, тоест без посредници, каза още Кирилова и допълни:

„Моят замисъл е директно да става връзката между продавач и купувач в лицето на тази търговска верига. Посредниците или оскъпяват продукцията, или създават конфликт между производителите и магазина, който предлага тази стока. Идеята е продуктите да бъдат родно производство, но не само плодове и зеленчуци, а всичко, което произвежда България – месо, млечни продукти, плодове, зеленчуци. Идеята е да бъдат само българско производство. Чуждите стоки са лансирани във всички останали магазини. Този магазин има тази цел – да продава българска стока.“

Самата Кирилова каза, че трудно би намерила партньори, с които да реализира идеята си и затова е решила да я лансира в социалната мрежа. За момента обаче никой не е разговарял с нея.

„Явно предложението или не представлява интерес за бизнеса, политиците, икономистите и финансистите в страната, или може и да прояват заинтересованост да проучат възможностите за развитието на подобен проект, с разгръщане на успешен бизнес модел, така че да пожелаят да им разкажа все пак как виждам нещата.“, обяви още тя.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук