Съветник на президента е злоупотребявал с лични данни

0
150
Борислав Цеков
Борислав Цеков. Снимка: Wikimedia commons

Един от членовете на правния съвет на президента Румен Радев – Борислав Цеков, и назначеният от държавния глава представител в Комисията за защита от дискриминация Петър Кичашки са злоупотребили с лични данни, съобщи Радио „Свободна Европа“. Решението на Софийския административен съд идва след три години проверки и обжалвания, като е потвърдено постановлението на Комисията за защита на личните данни (КЗЛД), което Цеков и Кичашки са обжалвали.

През 2016 г. блогъри и журналисти алармираха, че ЕГН-тата им са в списък на лицата, подкрепящи Инициативен комитет с представляващ Петър Кичашки, който се е регистрирал като застъпник на теза в инициирания от Слави Трифонов референдум. Правозащитникът и блогър Светла Енчева е открила случайно злоупотребата и сезирала Комисията за защита на личните данни (КЗЛД).

Комисията установява, че още десетки граждани се озовали в списъци за подкрепа на инициативен комитет, без да са давали съгласие и налага глоба по 10 хил. лв. на Цеков и Кичашки.

През 2017 г. двамата обжалват пред съда постановлението на КЗЛД и през 2019 г. Софийският административен съд отхвърля жалбите.

Така съдът потвърждава решението на КЗЛД, че председателят на Института за модерна политика Цеков и Петър Кичашки са злоупотребили с данните на граждани, за да регистрират инициативен комитет за референдума на Слави Трифонов.

Петър Кичашки и Борислав Цеков през 2015 г. усвояват средства за реклама във връзка с националното допитване, като се възползват от разпоредба в Изборния кодекс, която дава възможност новорегистриран инициативен комитет да ползва 40 000 лева от държавата за рекламиране на позициите си във връзка с националното допитване за изборните правила.

Част от инициативните комитети бяха свързани директно или индиректно с Петър Кичашки и Института за модерна политика.

Година по-късно идва и ползването на лични данни на хора, които не са подозирали, за запълване на необходимата бройка, изисквана да се регистрираш като застъпник на една или друга позиция. Целта отново бяха медийните пакети от по 40 000 лева.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments