Малко Търново и богатствата на Странджа бяха във фокуса на срещата между министъра на туризма Мирослав Боршош, областния управител на Бургас Владимир Крумов, народния представител Галя Василева и кмета Илиян Янчев. Обсъдени бяха стъпки за обща реклама на Южното Черноморие.
Разговорът е продължение на решенията от август в Бургас за създаване на общ туристически продукт с общините от региона, както и на стартиралата през септември кампания „ДългоЛятие“, която цели удължаване на летния сезон.
Общ туристически продукт
„Създаването на общ туристически продукт вече не е идея, а процес – реализира се чрез съвместни инициативи с общините“, заяви министър Боршош. Според него връзката между морето и Странджа предлага на посетителите разнообразни и целогодишни изживявания.
Областният управител Крумов посочи инициативата като пример за единомислие и подчерта, че досега не е работено с толкова интензивно темпо по въпросите, които години наред са били поставяни от общините.
Туризмът в Малко Търново
През първите седем месеца на 2025 г. в Малко Търново са отчетени около 7 500 туристически регистрации, като над 95% от тях са българи.
Градът предлага богато културно наследство и маршрути в сърцето на Странджа. Сред основните забележителности са:
-
Историческият музей „Проф. Александър Фол“
-
тракийското светилище в Мишкова нива
-
църквата „Успение Богородично“ от XIX век
-
природните пътеки в региона
„Малко Търново е вратата, през която България посреща всеки, който иска да усети духа на Странджа“, заяви кметът Янчев.
Национална визия и кампания
Министър Боршош подчерта, че Министерството на туризма ще насърчава местните инициативи чрез включване на значими събития и обекти в национални и международни кампании.
„Южното Черноморие вече има обща визия. С партньорството на общините можем да покажем богатството му през всички сезони“, допълни той.
Присъединете се към нашия Телеграм




