
Във връзка със зачестилите случаи на сериозно замърсяване на влаковете от пътници, БДЖ апелира към всичките си клиенти да подхождат с по-голяма отговорност към опазването на обществения ресурс. Състоянието, в което често се оставят вагоните след пътуване, противоречи на всякакви норми на обществен ред, култура и уважение към останалите пътници и труда на служителите в дружеството.
БДЖ приложи снимки от вагон, който на 29 юли е пътувал по направлението София – Горна Оряховица – Варна. В подобно състояние са поне по няколко влака ежедневно, твърдят от дружеството.
Въпреки ограничения ресурс и факта, че част от подвижния състав е стар, БДЖ полага постоянни усилия за поддръжка и почистване на влаковите състави. Това изисква както голям човешки ресурс, така и значителни финансови средства и време.
Тревожно е, че в последно време се наблюдава тенденция на зачестяване на подобни прояви, включително изхвърляне на отпадъци по седалките и пода, разсипване на храни и напитки, както и оставяне на големи количества боклук. Подобни действия отблъскват останалите пътници, като оставят грешно впечатление, че не се полагат достатъчно грижи за хигиената и поддръжката на влаковете.

Поддържането на чистота и ред във влаковете зависи най-вече от културата на пътниците. Призовават се всички пътници към съзнателно и отговорно поведение. Всяка проява на недобросъвестност и вандализъм води до значителни допълнителни разходи за превозвача, които често са за сметка на планираните инвестиции.
БДЖ ще продължи да работи за подобряване на условията за пътуване, но призовават и за активна съпричастност от страна на пътуващите за опазване на подвижния състав.
Присъединете се към нашия Телеграм
Диана Русинова: Асфалтът в България е на стъкло! И пилот от „Формула“ 1 ще сгреши!


