Новата вълна от сигнали: резултат или симптом?
Само за два месеца – от началото на май до края на юни – Комисията за защита на конкуренцията е получила 121 сигнала от граждани, сред които дори и по теми извън правомощията – като имотни спорове.
„Популярността и обществената приемливост на КЗК стана толкова голяма, че хората започнаха да ни заливат с жалби и сигнали“, обяви Росен Карадимов в ефира на „БНТ“.
Легитимация през обществен съвет
Председателят на КЗК акцентира върху първия си ход след встъпването в длъжност: създаването на обществен съвет към комисията, включващ синдикати и работодателски организации. Според него това е било решаваща стъпка към възстановяване на доверието и превръщането на КЗК в прозрачен и обществено приемлив орган.
Вниманието към „Лукойл“
Карадимов съобщи, че КЗК е издала решение, с което обвинява „Лукойл България“ в изкривяване на пазара на бензин и дизел. В момента тече срок за обжалване на това решение пред съда. Той припомни също, че има и дело, заварено от предишния състав, с наложена глоба от 62 млн. лв. за злоупотреба с господстващо положение от страна на рафинерията.
Миналото под лупа
„Има много бизнес сделки, разрешени в миналото от КЗК, които може да се окажат предпоставки за създаване на господстващо положение на някой пазар“, предупреди Карадимов, но не пожела да навлезе в конкретика. Изказването остави усещането за предстояща ревизия на досегашната практика и скрити конфликти на интереси.
Обществена тежест срещу пазарни зависимости
Изказването на Карадимов очертава нова стратегия: институционално „осветляване“ и привличане на гражданско участие като щит срещу икономически зависимости. Но остава открит въпросът: ще издържи ли КЗК на съпротивата на мощните корпоративни интереси, когато популярността й се сблъска с реалната съдебна битка?
Присъединете се към нашия Телеграм
Магнитни бури на 20 юли 2025 г.: Слънцето изпраща предупредителни сигнали



