Хиляди клиенти на Обединена българска банка (ОББ) останаха без достъп до средствата си, след като тази сутрин стана ясно, че картовите услуги на банката не функционират. Проблемът засегна както дебитни, така и кредитни карти, като не е възможно теглене на пари в брой от банкомати, плащане в търговски обекти и извършване на онлайн транзакции.
„Пътувам с децата из страната и тъкмо стигнах до касата на бензиностанция, когато картата ми отказа. Опитах с втора – същото. Стана ми лошо – пари в брой нямам“, споделя потребителка в социалните мрежи.
Какво знаем до момента?
Според официално съобщение от ОББ, става въпрос за технически проблем, за отстраняването на който вече се работи. Банката не е посочила точната причина за срива, нито прогнозно време за възстановяване на услугите.
„В момента има временни технически затруднения при някои картови трансакции (плащания и тегления) и ПОС терминали. Работим усилено за разрешаването им и ви молим за разбиране и търпение. Извиняваме се за причиненото неудобство и ви уверяваме, че нашият екип прави всичко възможно проблемът да бъде отстранен в най-кратки срокове!“, гласи краткото съобщение, публикувано от ОББ около 10:30 ч.
Системата за мобилно и онлайн банкиране продължава да функционира частично, но мнозина съобщават и за забавяния при вход и прехвърляне на средства.
Хаос в търговската мрежа
Проблемът настъпва в един от най-активните дни за разплащания – петък, когато хиляди хора се подготвят за уикенд пътувания, почивки и пазаруване. Множество търговци съобщават за натрупване на опашки и клиенти, които се опитват да платят с карти на ОББ, но транзакциите се провалят.
Въпроси без отговор
На този етап не е ясно:
- Дали става въпрос за повреда в сървърите на ОББ или в картовия процесинг доставчик;
- Дали има риск за лични данни или баланси по сметки;
- Какво ще бъде обезщетението за засегнатите клиенти, ако такова бъде предложено.
Какво да правят клиентите?
ОББ препоръчва при неотложни ситуации клиентите да:
- Използват онлайн банкиране, ако е достъпно;
- Се обърнат към клоновете на банката;
- Свържат се с контакт центъра на тел. 0700 117 17.
Присъединете се към нашия Телеграм




