Barbie поскъпва заради Тръмп!

"Mattel" вдига цените заради митата върху китайския внос. Ford и други гиганти също предупреждават – идват по-скъпи играчки, маратонки и коли

0
41
Поскъпване на кукли Barbie заради митата на Доналд Тръмп
Поскъпване на кукли Barbie. Снимка: Искра.бг

Производителят на Barbie „Mattel“ заяви, че ще повиши цените на някои от играчките си в САЩ, тъй като митата, въведени от президента Доналд Тръмп, увеличават разходите му. Фирмата също така заявява, че ще намали броя на продуктите, които произвежда в Китай за американския пазар, предава „BBC“.

В същото време, автомобилният гигант Ford казва, че таксите ще му струват около 1,5 милиарда долара тази година. Двете фирми се присъединяват към нарастващия списък от големи компании, които предупреждават за въздействието на американските тарифи върху техните компании и икономиката като цяло.

„Предвид нестабилната макроикономическа среда и променящия се тарифен пейзаж в САЩ, е трудно да се предвидят потребителските разходи и продажбите на Mattel в САЩ през останалата част от годината и празничния сезон“, заяви Mattel, докато информира инвеститорите за финансовите си резултати.

САЩ представляват около половината от световните продажби на играчки на Mattel. Компанията внася около 20% от стоките си, продавани там, от Китай. От компанията заявиха, че планират да намалят китайския внос в САЩ до под 15% до следващата година.

След завръщането си в Белия дом през януари, Тръмп наложи нови мита върху вноса на стоки от Китай до 145%. Миналия месец неговата администрация заяви, че когато новите тарифи бъдат добавени към съществуващите, налозите върху някои китайски стоки биха могли да достигнат 245%.

Китай отвърна на удара с 125% мито върху продукти от САЩ.

Освен от Китай, Mattel внася продукти – включително кукли Barbie и колички Hot Wheels – от Индонезия, Малайзия и Тайланд. Трите страни бяха засегнати и от високи мита от Тръмп през април, преди те да бъдат спрени за 90 дни.

Миналата седмица Тръмп призна потенциалното въздействие на тарифите. Американските деца може „да имат две кукли вместо 30“, каза той, но добави, че Китай ще пострада повече от САЩ.

Автомобилният производител Ford заяви, че очаква митата да увеличат общите му разходи с 2,5 милиарда долара тази година, главно поради увеличените разходи за мексикански и китайски внос. Но фирмата заяви, че е намалила с около 1 милиард долара от тези допълнителни разходи, като е предприела различни мерки, включително транспортиране на превозни средства от Мексико до Канада, за да избегне американските тарифи.

Фирмата също така преустанови годишните си насоки за печалбата към инвеститорите поради несигурност около търговската политика на Тръмп.

През април фирми, включително технологичният гигант Intel, производителите на обувки Adidas и Skechers, и групата за потребителски стоки Procter & Gamble, подробно описаха въздействието на тарифите върху бизнеса си.

„Много гъвкавите търговски политики в САЩ и извън тях, както и регулаторните рискове, увеличиха шансовете за забавяне на икономиката, като вероятността за рецесия нараства“, каза главният финансов директор на Intel Дейвид Зинснер по време на разговор с инвеститори.

Гигантът в спортната индустрия Adidas предупреди, че митата ще доведат до по-високи цени в САЩ на популярни маратонки, включително Gazelle и Samba. Финансовият директор на фирмата за обувки Skechers, Дейвид Уайнбърг, заяви пред инвеститорите: „Настоящата среда е просто твърде динамична, за да се планират резултати с разумна гаранция за успех.“

И Procter & Gamble – която произвежда перилния препарат Ariel, шампоана Head & Shoulders и продуктите за бръснене Gillette – заяви, че обмисля промени в цените си, за да компенсира допълнителните разходи за материали, доставяни от Китай и други места.

Присъединете се към нашия Телеграм

118 загинали при катастрофи за 2025 г. — „войната по пътищата“ без план и без реакция!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук