120 секунди: Може ли да се намали изчакването на светофара на „Билкова аптека“ в Бургас?

1
948
Кръстовище
Кръстовище. Снимка: Искра.бг

120 секунди се изчаква за зелен сигнал на светофарната уредба на кръстовището на бул. „Сан Стефано“ и ул. „Христо Ботев“, по-известно сред бургазлии, като кръстовището на „Билкова аптека“.

Това припомнят общинските съветници от БСП Живко Господинов и Мадлен Мутафян в питане до местната администрация, в което настояват да бъдат отпимизирани транспортните потоци на двете улици.

Те напомнят, че режимът на работа с въпросните 120 секунди е въведен при реконструкция на светофарната уредба преди няколко години. Това е довело до проблем, тъй като сега автомобилите често трябва да изчакват поне два сигнала, за да преминат през кръстовището. Това от своя страна води до влошаване на трафика и
повишаване на замърсяването от изгорелите газови на чакащите автомобили.

„За сравнение на най – натовареното кръстовище в страната, това на Орлов мост в София се чака за зелен сигнал максимум 56 секунди. Вярваме, че може да се намери алгоритъм за оптимизация на формираните транспортни и пешеходни потоци на кръстовището“.

Питането е получило писмен отговор от зам. кмета по строителство, инвестиции и регионално развитие инж. Чанка Коралска.

„Светофарно регулираното кръстовище на бул. „Сан Стефано”, ул. „Христо Ботев” и ул. „Одрин“ е четириклонно за движение на пътните превозни средства /ППС/ и пешеходното пресичане.

Светофарната уредба работи на пет фази при локален режим и координирано управление „Зелена вълна” но бул. „Сан Стефано”, в участъка от у. Христо Ботев“ до бул. „Стефан Стамболов“, като движението на ППС и пешеходци в зоната на кръстовището е съгласно постоянната организация на движение с одобрен проект от компетентните служби на МВР.“

Тя прави уточнение, че при изготвяне проекта за светофарната уредба са спазени изискванията за безопасно преминаване на превозните средства и пешеходци през кръстовището, като за целта са предвидени съответните времена за освобождаване на конфликтните зони.

По повод предприемане на допълнителни мерки за оптимизация на формираните транспортни и пешеходни потоци, въпросът ще бъде разгледан на заседание на Комисия по безопасност на движението на 19 октомври тази година.

Коментари

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук